Kamis, 27 September 2012

Tatkala Hati Merindu


Hujan seakan  mengetahui apa yang aku rasa. Hujan turun membawa duka dan lara bersama. Angin bertiup membawa rasa yang tidak pernah pudar. Ditiup angin seakan tiada raga yang bernyawa. Terombang ambing kemana pun dia dibawa namun tetap tegar dalam raga.
Terkadang kenapa aku tidak bisa menerima hakikat hidup ini. Terkadang jua aku meronta agar aku dilepas kan dari keadaan seperti ini. Tidak ku pungkiri bahawa hati ini belum bisa melupakannya. Aku bahagia namun hati berbeda. Ingin seperti rabiatul adawiyah yang memberikan cinta nya kepada Allah SWT, namun aku hanya insan biasa yang lemah. Menipu hati bilang bahwa aku tidak mencintai nya. Menipu hati dengan bilang bahwa aku sudah menerima hakikat. itu semua tipu, hanya di bibir saja, namun hati tak kan rela. Ingin ku berusaha menerima insan yang hadir. Menerima cinta yang lain, tapi kenapa dia juga yang selalu aku dambakan. Sudah sangat mustahil untuk dia hadir dalam hidup ku kenapa itu jua yang aku ingin kan. Terkadang aku berfikir apa kah yang aku rasa ini cinta, atau kah hanya perasaan sementara. Dia membuat hidup ku berwarna walaupun tidak pernah bertatap mata, namun hati sudah terpaut, bersebati dengan jiwa. Kata-kata yang selalu dia ucapkan itu sudah membuat hidup ku semangat. Kata-kata yang hanya sederhana, namun bisa menarik ku kedalam nya. Kata-kata yang bermakna. Ingin ku melupakan namun apakan daya sangat sulit untuk ku coba. Karena cinta seperti ini, tidak akan pernah ada, cinta dunia khayalan. Ya itu lah yang pantas untuk disebut kan. Mendengar nama insan itu membuat ku muak!!! Muak!!! Sedih terasa, air mata mengalir tiba-tiba membasahi pelupuk mata., dan membuat jiwa terluka. Ntah sampai kapan akan seperti ini. Aku tidak tau, mencoba dan berusaha untuk melupakan tapi ku tetap bertahan. Dan tidak tau kapan kan bertemu ujung nya, hanya pangkal saja yang terlihat namun tidak berujung.terkadang aku tertawa sendiri dan berfikir bodoh nya aku. Kenapa bisa seperti ini, blum jumpa kenapa harus ada perasaan yang dalam. Namun ku sadar itu itu lh hidup. Aku sangat berterima kasih karena dia bisa membuat ku semangat walaupun hanya sesaat.

Hidup itu indah jika kita bersyukur

Senin, 24 September 2012

Buntuuuuuuuuuu........!!!!!! :@

Huaaaa geraaaaam nyaaaaaaa hari niiiii, rasa nak memekik lah.. alahaaai,..bosaaaaan gileeeeeeeeeeeee... ngeeek jew.. huhu T_T geram, geram, geram... tak tau apa yang nak digeram kan..apo lah ni.. adeeeeeeh... huaaaaaaaa nak tendang batu ajo smpai hancur..huaaaaaaaa lepaskan tension. huaaaaaaa >_<Jalan sorang-sorang, sambil becakap.. aduhaaai, nak jadi orang gila kah dirimu ayie?? alamaaaaaak dah kes parah... (_ _!!) bosaaaan nyaaaa... >_< ni pasal mamat ni lah,.. hantar msj setiap hari buat orang tambah bosan lh yang ada.. bukan malah senang... aarrrrrrgggggghhhhhhhhh :@ kalau ada tanduk kat kepala ni, pasti dah keluar lah.. hari-hari msj, tak bosan kah??? haish........:@ bosaaaaaaaaannnnnnnnn... :@ resah betol hari ni.. huhu mungkin lah kalau orang nampak kan muka aku dah macam ni

 
Huhuhu Teruk betol Tampang kalau dah emosi ni... aduhaaaai.. =='  naseeeb badan lah.. huhu sabar lah wahai hati... huhu sabar lah sabar... adeeeeeh..  susah nya nak sabar ni.. huaaaaaaaa :@ dah tension naek,.. wooooo nak meletop rasaaaaa...  tambah kan cili ambooooy sedap nyaaaaaa tuuuuuu... >_<  adeeeeeeeh.. lapa pulak dengar cili hahahha >_< dah lh, dah penat lepaskan tension.. huhu T_T

Hidup itu indah jika kita bersyukur

Sabtu, 15 September 2012

Ikhlas dengan Senyuman Baru lah Terasa Sempurna

 Ikhlas, kata yang tidak lazim kita dengar, Ikhlas, hanya satu kata tapi penuh dengan makna yang terkandung di dalam nya, yang bisa membuat hidup manusia berubah. hanya dengan kata IKHLAS!!sungguh jika kita ingin ikhlas pun harus kena tabah dalam hidup, selalu bersyukur apa yg allah berikan kepada kita, baru lah terasa sempurna keikhlasan dihati ini, terlahir dalam lubuk hati, jika kata ikhlas saja terucap, namun hati tidak bisa, tetap saja itu tidak bisa dikatakan ikhlas. ikhlas sungguh mudah untuk dilafaskan, tetapi untuk di lakukan memang sangat sulit. Dalam hidup kita selalu ingin mencoba ikhlas, tetapi sangat sulit kan, untuk kita melakukan nya, tetapi, jika kita ingin berusaha untuk mengikhlas kan segala sesuatu, kita harus berusaha, semaksimal mungkin dan yang pastinya diiringi dengan doa, insyaallah kita pasti ikhlas, dan melalui hidup dengan penuh rasa syukur.subhanallah begitu besar bukan makna ikhlas itu?? terkadang hidup itu sangat sulit, bisa jadi terkadang manusia hanya berfikir melalui perasaan dan hati, tidak pernah berfikir, apa dengan seperti itu, kita akan bahagia? tidak sama sekali, hidup hanya satu kali didunia ini, maka kita harus tumbuhkan rasa syukur agar hati menerima segala ketentuan yang Allah SWT, takdirkan. walaupun kesusahan yang melanda, namun pasti kan bertemu dengan tenangnya. tiada hidup didunia yang senang, semua pasti ada kesusahan, dan jangan pernah takut, karena Allah selalu ada buat umat yang selalu mengingatinya. dan walaupun terasa susah didunia ini, namun
percaya lah kelak, diakhirat Allah pasti memberikan kebahagiaan yang Abadi. tak akan pernah hilang, tiada susah, payah, putus asa, jenuh, segala yang kita rasakan didunia ini, tidak akan lagi kita rasakan di
akhirat. disurga yang hakiki,.. subhanallah indah nya surga itu, tiada tertandingnya didunia dan itu lah hadiah buat orang muslim yang mengingati dan selalu mentaati ajaran dan perintah Allah. ikhlas lah dalam hidup, insyaallah kita kan bahagia. segala sesuatu semuanya akan terasa indah jika kita mengikhlaskan segalanya.. tiada amarah, putus asa, sedih lagi. ikhlas, berarti redha akan ketentuan Allah SWT.jadi.. kita harus belajar ikhlas.. kelak kan bertemu kebahagiaan.. amiiin.. insyaallah.. tapi disertai dengan senyuman.. ^____^ baru lah terasa sempurna.. hehehe

Hidup itu indah jika kita bersyukur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...