Senin, 25 November 2013

Angah Ucu

Pagi duniaaa pagiii duniaaaaa... hehehe yaahhh..karena aku mengentri ini pada pagi hari, hehehe mgkn saja kalian para pembaca yang membaca di malam hari, jadi yaah harap maklum.
lalalala~~ ucu bilang aku telebih happy.. padahal yah aku biasa aja.. haha aku happy kah teman?? kayak nya biasa aja kan?? aduh jadi malu haha.. lalala~~ indah nya di pagi hari, matahari menyinari bumi, tanda ingatan masih berseri hihi.. pinter gak aku pantun?? haha pasti nya dunk.. aku belajar pantun dari teman.. mereka sangat lucu,.. sama sekali tidak bosan bila mengharungi hidup karena mereka memberi kan warna warna indah dalam hidup ku...
aku mengenali ucu dan angah.. mereka sangat berarti buat ku.. memberi kan hidup ku lebih indah.. disaat aku bersedih, mereka selalu ada hadir untuk memberi kan aku senyuman..
yang paling lucunya.. ucu dan angah itu, paling cerewet.. dan menggemas kan haha.. karena itu aku sayang sekali sama mereka.. hari2 kalau mereka ada, tau ribut saja, ribut nya lucu.. haha bikin aku ketawa dan tersenyum. sampai2 nih, org lihat aku senyum dan tertawa sendiri, seperti orang gila haha.. walaupun hanya dunia maya tapi kami seperti dekat.. seperti keluarga.. dia adik2 ku yang paling aku sayang setelah adik kandung ku, waah ramai bukan.. bisa jadi keluarga besar nih.... kapan ya, angah, ucu kita ketemu?? semoga hub kita berkekalan hingga kesyurga amiiinn... ingin sekali bertemu dengan kalian, tapi insyallah kalau sudah takdir pasti kita bertemu bukan.. kalau bertemu, hmm pertama kali, mau cubit pipi tembam nya si angah haha kalau ucu tarik pipi ucu smpai panjang haha.. gak sabaran kapan kita akan ketemu.. insyallah kita ketemu.. kalau tidak bertemu di dunia sekarang, semoga allah pertemukan kita di akhirat kelak.. aminnn ya rabbal alamin. sayang angah dan ucu ketat2.. sayang sampai ke syurga..
uhibbuki fillah.. along sayang angah dan ucu.. muah!!



Hidup itu indah jika kita bersyukur

Selasa, 12 November 2013

Perahu Kertas




Perahu kertasku kan melaju
Membawa surat cinta bagimu
Kata-kata yang sedikit gila
Tapi ini adanya

Perahu kertas mengingatkanku
Betapa ajaibnya hidup ini
Mencari-cari tambatan hati
Kau sahabatku sendiri

Hidupkan lagi mimpi-mimpi
(cinta-cinta) cita-cita
Yang lama ku pendam sendiri
Berdua ku bisa percaya

Reff:
Ku bahagia kau telah terlahir di dunia
Dan kau ada diantara milyaran manusia
Dan ku bisa dengan radarku menemukanmu

Tiada lagi yang mampu berdiri halangi rasaku
Cintaku padamu…

perahu kertas.. tau tidak apa mkna dari perahu kertas? perahu kertas mengingatkan ku betapa ajaib hidup ini.. yaa.. betapa indah nya hidup ini kan? betapa ajaib hidup ini.. banyak kehidupan kita mengalami keajaiban.. allah yang tentukan semua kehidupan kita.. kita menjalani, dan allah lah yang menentukan.. walaupun takdir yang begitu perit, insyallah kita bisa menjalani nya. allah memberi cobaan kepada kita, karena kita sanggup menjalani cobaan itu.. 
seperti perahu kertas itu dia belayar kemana dia mau berlayar,seperti hati kita, kerana hati tidak perlu memilih dia selalu tahu kemana dia mau berlabuh... hidup kan mimpi mimpi cita cita.. nah, sekarang, kamu harus simpan cita cita setinggi mungkin,berusaha dan berdoa, insyallah apa yang kita ingin kan, allah kabulkan.. jika kita ada kemahuan dan paling penting, kita tidak mudah putus asa.. ^^,


 

Hidup itu indah jika kita bersyukur

Jumat, 01 November 2013

Hujan dan pelangi membuat segala nya indah... ^_^


Hujaaaaannnnnnn yeaaaaah.. cantek tak pic tu? :'D sabtu pagi hujan telah turun.. heppy heppy.. sebab hujan mengingatkan aku kepada seseorang sahabat aku, dia suka sangat hujan.. dia pernah cakap "aku bahagia kalau hujan turun, sebab bila hujan turun, orang tak dapat melihat aku yang lagi nangis." haaa ayat tu, aku tak kan lupa kan.. sabar lah wahai kawan, ukir lah senyuman dibibir mu, walau pun hati mu terluka.. pasti ada kebahagiaan kan menanti.. :)
hujan turun hari sabtu pulak, kan bagus kalau hari ahad hujan kan best.. boleh tidooooo puas, hakhak (sempat lagi) ditambah lak hari ni ada meeting.. adooiii lah.. malas nak ikut.. (cari tempat persembunyian) hahahaha kalau boss tau, memang lah aku kene marah =='
al maklum lah kan, keje tempat orang lah pulak.. dah lah sakit perut, tambah lak hujan.. meeting lagi.. lengkap penderitaan ku ohh tidakkk... grrrrrrrr!!! aku putus kan aku tak ikut meeting.. sebab perut aku sakit sangat, tak larat nak dengar diorang bebel cite pasal ini itu (degil tak aku?) hohoho tapi aku kene mesej dengan member keje, sruh ikut meeting, sebab dah kene marah dah nasebbb Y_Y terpksa jugak aku ikut.. ~_~''
aku selalu bahagia saat hujan turun kerana aku dapat mengenangmu untuk ku sendiri.. eh nyanyi pulak!! aku memang suka nyanyi, angin ribut kebambom akan muncul bila aku nyanyi hahaha best2 gileee.. kalau aku lagi strees memang lah satu rumah tu penuh dengan suara aku.. buruk buruk =='
keluar dari tajuk hujan hahaha apa lah aku merepek ni.. ~_~''
hujan itu rahmat allah.. terkadang kita selalu ingin hari yang cerah.. tapi allah lebih tau hakikat turunnya hujan.. hujan itu indah.. bila sejuk, hati yang panas boleh sejuk, sebab cuaca sejuk kan? haha (memang lh sengal) so itu termasuk hikmah dari hujan.. haa boleh tido sedap bila hujan.. ^_^
haaa jangan lupa, bila turun hujan harus baca ni!!

semoga hujan yang turun memberi kan manfaat kepada kita semua, makhluk allah di bumi ini,..amiiinnn..
bila hujan berhenti, timbul lah pelangi.. waaahh best kan pelangi? indah.. berwarna warni.. harap2 hidup kita pun indah seperti pelangi yang berwarna warni.. :')


subhannallah indah nya pelangi ciptaan allah.. ^_^
pelangi mengingat kan ku kepada seseorang kakak yang dulu aku sayang... tapi sekarang jadi kenangan.. dia suka sangat dengan pelangi..tetapi sudah menjadi kenangan..
sekarang difikiran ku, aku hanya ingin seperti pelangi memberikan warna dihidup mu DISA :') memberikan kebahagiaan.. tawa dan canda.. tidak ingin melihat mu bersedih.. tidak ingin melihat mu menangis... ^_^


Akan selalu ada pelangi setelah hujan, akan ada kebahagiaan setelah kesedihan..

Hidup itu indah jika kita bersyukur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...