Senin, 23 Februari 2015

Semua nya akan pergi

Selamat tinggal sahabat.. 
walau kita tak pernah berjumpa namun hakikat kita pernah berkenalan.. 
Tak sangka awak pergi begitu cepat.. kenapa tak tunggu saya? Kita boleh pergi sama2.. Dulu awak pernah cakap.. awak ingin sangat berjumpa dengan saya kan? Tapi kenapa awak tak tunggu kita berjumpa? Kenapa awak tinggal kan saya? 
Ieraaa… ayie sedih iera dah pergi tinggal kan ayie, tak cakap pun kalau iera nak tinggal kan ayie untuk selama nya.. 
 Awal kita kenal, iera cakap, camni.. “ayie.. iera ingin sangat jumpa dengan ayie.. bila ye kita akan berjumpa?” ayie tak bisa bayangkan iera dah tak de didunia ni dah.. 
kita tak sempat lagi untuk berjumpa kan iera? Rasa sebak didada mengingati mu duhai kawan… 
Engkau sakit tidak pernah mengeluh.. engkau menjauhi ku, ayie ingat, iera bz keje.. sebab tu ayie tak de ganggu iera lagi.. takut kalau iera tak sudi berkawan dengan ayie.. 
 Maaf sebab ayie berfikir mcm tu sekali.. maaf tak setia menemani iera sampai akhir.. 

“walaupun kita tak berjumpa didunia ni, iera harap kita berjumpa di akhirat nanti ye ayie.. sayang ayie dunia akhirat” ayie pun sayang iera dunia akhirat,, iera lah yg pertama kali cakap mcm tu dengan ayie.. ayie rasa terharu, 

sebab tak de yg sayang kat ayie mcm tu.. “ayie… iera dah x kuat tahan sakit ni ayie.. iera sakit sangat, penat makan ubat, hari2 makan ubat” 

Itu lah keluhan terakhir dari engkau wahai kawan..andai bisa kesakitan itu ku ganti dengan diriku sendiri, biar lah ayie menanggung kesakitan itu iera.. tapi ayie hanya boleh memberikan kata semangat, supaya iera tetap sabar dan kuat untuk sembuh….walau engkau hanya melihat kata2 yang ku ketik di laman sosial.. tidak bisa untuk menemani mu.. tidak sempat berjumpa engkau sudah pergi.. allah lebih sayang kan iera.. semoga iera sentiasa disisi allah swt.. semoga arwah iera dicucuri rahmat oleh allah swt… Ayie sayang iera dunia akhirat.. insyallah allah akan pertemukan kita di akhirat nanti, insyallah.. :)



Hidup itu indah jika kita bersyukur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...